Tuesday, December 29, 2009




Aku ni suka xtiviti lasak gak..yalah bosan buat benda yang sama..best gak klu mletihkan diri untuk melihat keindahan alam semesta yang diciptakan Tuhan..InsyAllah, Gunung Kinabalu akan ku tawan cuma yalah perancangan tu belum dibuat kerana menumpukan perhatian pada pelajaran.Masa buat xtiviti nilah, baru aku tahu yang ketahanan fizikal & mental adalah amat penting..if not, you will give trouble pd rakan2 yang lain..hehe..Alhamdulilah stakat nie aku masih bjaya mengekal tahap kecergasan yang memuaskan.bukan senang nk ajak badan kita ni buat xtiviti2 mcm neh..org kata byk lg benda yang lain yang kita bleh buat..bg aku ni lah yang aku suka sbb aku xsuka g dapur, mjahit..hehehe.tapi aku blehlah masak..(benda2 simple lah)..wpon aku suka xtiviti nie but ada satu perkara yang aku xsuka..PACAT..ada skali pacat duk kat perut aku..apa lagi satu hutan bleh dengar jeritan aku yang mgalahkan Tarzan..tergelak aku mengingat peristiwa itu..kita ni klu masuk hutan kena senyap2 takut kacau binatang buas but aku buat aksi Tarzan plak..apa lagi kena bebel ngn rakan taulan..apa nk wat, perut terasa geli..bla pegang lembik plak..aku kata tindakan reflek..haha..buat lawak Din Beramboi aku neh..Tapi aku PUAS...
g buat xtiviti nie nasib baik ada 'pjaga'..hehe..lg bsemangat nk naik..sometimes kita org pompuan nie kena tunjuk gak lah hebatnya..haha..blk sakit kaki..amik kau..nk tunjuk terer..tapi sbenarnya biasalah klu buat xtiviti lasak neh..xlari dr keletihan yang amat sgt..tapi kadang kala 'penjaga' xselalu ikut sbb ada keja lain..xsemestinya nk bkepit aje kan.. :-)..wpon sometimes berat dia nk bg aku g tapi aku pergi aje..dh ak cik xleh ckp apa2..at least aku yakin kan dia yg aku bleh jaga diri aku sbaiknya..ALhamdulilah setakat ini tiada kjadian buruk menimpa aku spanjang aku menyertai xtiviti nie & InsyAllah yang akan dtg pon hopefully ianya selamat hendaknya..Amin..

1 comment: